Display Nationaal Schoolontbijt

Het Nationaal Schoolontbijt is een week waar kinderen op basisscholen extra voorlichting krijgen over hoe belangrijk een goed ontbijt is. De kinderen gaan op school ontbijten en ook op televisie word er veel aandacht aan besteed.
Er zijn enkele merken die producten sponsoren voor deze week, maar het brood komt van de lokale supermarkten en bakkerijen.
Dit jaar was het 10 jarig bestaan van het Nationaal Schoolontbijt, en voor deze editie wilden ze de actie ondersteunen met een display voor in de winkels of bakkerijen ter promotie van het schoolontbijt.

De display werd ontwikkeld door Manoto. Het ging om een kartonnen display van ongeveer 150cm hoog waar de mascotte van het Nationaal Schoolontbijt, Brody, in de winkel stond met een fiets. Hoewel het doel was om slechts het Nationaal Schoolontbijt te promoten, was er ook nog een bakje voor kleurplaten of broodjes. Manoto was verantwoordelijk het grafisch werk zoals het illustreren van de fiets en het aanpassen van Brody zodat hij vrolijk naar de kinderen zwaaide. Daarnaast was Manoto ook verantwoordelijk voor het technische gedeelte zodat uit het geringe materiaal dat gebruikt mocht worden de constructie sterk genoeg was. Er werd zorgvuldig gekeken naar een ontwerp waar de winkelier met zo min mogelijk handelingen een mooie display in de winkel had staan.

Het ontwerp inclusief een handleiding voor de winkeliers werd klaar voor drukwerk afgeleverd.

Opdrachtgever: Tekstbureau Tonijn
Productie aantal: 1000 stuks